eindelijk op weg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van leen molema - WaarBenJij.nu eindelijk op weg - Reisverslag uit Moskou, Rusland van leen molema - WaarBenJij.nu

eindelijk op weg

Door: ingrid

Blijf op de hoogte en volg leen

25 Mei 2014 | Rusland, Moskou

Daar zijn we dan, in Moskou! Eindelijk.
Zo lang naar uitgekeken, voorbereid, gepland en nu zijn we er echt... Het is nog een beetje onwerkelijk, is dit echt Rusland? Qua weer (ca. 30 graden) doet het ons in elk geval meer denken aan Griekenland ofzo... Hoewel, al die stempels na eindeloze formulieren en in de rij staan bij de douane, deden toch wel erg Russisch aan. En ook de doodsverachting van russische chauffeurs (ja, ook de onze) is ook niet mis: de chauffeur met het meeste lef gaat voor. Het verbaasde ons niet dat we onderweg van vliegveld naar hotel 3 x het resultaat van een ongeluk hebben gezien. Maar wij zijn dus veilig aangekomen in een prettig hotel. Na even bijkomen en het kaartje van het moskouse metronetwerk bestuderen, zijn we weer op pad gegaan. Een paar mooie, zeer diep gelegen, dus alleen met een heel lange roltrap bereikbare metrostations gezien. Een plein met een bizarre combinatie van antieke en hypermoderne gebouwen bekeken en een hapje gegeten in de 'cornerburger'.Tja, we gunden onszelf een geleidelijke weg naar het russische voedsel, nog even een engelstalige menukaart en bekend vlees, maar t was evengoed lekker. En nu na het toch wel korte nachtje (we waren nog veel te wakker gisteravond) en de vermoeiende eerste indrukken, gaan we maar vast wennen aan de Moskou tijdzone. Tijd voor bed, hopelijk koelt het straks een beetje af hier...

• 26 Mei 2014 - 06:01

Christien:

Goed te lezen dat jullie veilig zijn aangekomen. Gelukkig rijdt de trein op een vast spoor, dus dat zal wrsch. wel veiliger zijn dan het russische verkeer. Ben benieuwd naar het vervolg.
    Knuffel

• 26 Mei 2014 - 11:22

Lydia:

hoi luitjes

fijn dat jullie goed zijn aangekomen ,lijkt me inderdaad veiliger om met de metro te gaan als met een taxi zo te horen.Nu ga maar lekker genieten groet van ons allemaal uit Amsterdam

• 26 Mei 2014 - 12:14

Jeroen & Crystel:

Fijn dat jullie heelhuids in Moskou zijn aangekomen. Ga vooral heerlijk genieten en we blijven jullie uiteraard volgen! Heel veel plezier!

• 26 Mei 2014 - 17:20

Sander Bucx:

Hi Leen,

Ik heb je geen goede vakantie meer kunnen wensen omdat ik er zelf even een weekje tussenuit was. Maar via deze weg alsnog heel veel plezier gewenst! Ik ben benieuwd naar je verhalen :)

Groet!!

Sander

• 10 Juni 2014 - 08:37

Hans Van Der Wal:

Hoi Leen & Ingrid,

leuk reisverslag en goed te lezen dat alles goed gaat. geniet ervan.
    Oja Leen, het gaat goed komen met de kabels.

groetjes Hans

Tags: moskou, 1e dag