supertourist - Reisverslag uit Moskou, Rusland van leen molema - WaarBenJij.nu supertourist - Reisverslag uit Moskou, Rusland van leen molema - WaarBenJij.nu

supertourist

Door: Leen

Blijf op de hoogte en volg leen

26 Mei 2014 | Rusland, Moskou

Vandaag maar eens de supertourist uitgehangen! Naar het Kremlin en op het rode plein geweest. De twee dingen die je natuurlijk gezien moet hebben als je in Moskou bent niet waar ;)
Eerst rustig ontbeten en daarna met de metro richting centrum. De temperatuur was al aardig opgelopen naar een graadje of 27 dus was lekker warm voor een wandeling!
Na wat zoekwerk hadden we het Kremlin gevonden hoe kan je zo'n groot gebouw nou missen zou je denk :) maar goed daar bij de ingang aangekomen was het heeeeel druk en zijn we de aangrenzende alexandertuinen wat ook bij het Kremlin hoort ingelopen.
Mooie kleuren en standbeelden van sprookjes stonden er wat zeker de moeite waard is! Ook is er een herdenkingplaats gemaakt voor de soldaten die vielen tussen 1941 en 1945, waar tegenwoordig twee soldaten kaarsrecht en doodstil staan. Ik geef het je te doen tijdens deze tropische temperaturen, want het was al 29 graden geworden!!
Daarna verder gewandeld richting het imposante rode plein met de basiliuskathedraal op t eind. Heerlijk rondlopen langs mooie gebouwen en bijzondere oud winkelcentrum. Als laatste het bekendste theater Bolsjoi bezocht en lekker gegeten bij de italiaan. Op weg naar de metro werd we op straat verblijd door een stel jongens die mooie klasssieke muziek ten gehoren bracht :) Via tussenstops op twee mooie metrostation (uit 1935) werd er weer koers gezet naar ons hotel.
Morgen start dan echt ons reis per trein, want om 13:05u vertrekt dan de TME naar ons eerste tussenstop Irkutsk.
Hebben er heel veel zin in :)))))!!

• 27 Mei 2014 - 05:45

Christien:

Dus nu hebben jullie Moskou 'gedaan'. Dat het daar zo tropisch warm is! Maar ik neem aan wel een droge warmte (landklimaat?). Hoop voor jullie dat de trein airco heeft als de temperaturen zo blijven. Ben heel benieuwd naar de verder belevenissen!

• 27 Mei 2014 - 13:55

Fiet:

Ik wens jullie supertouristen een supermooie treinreis!

• 27 Mei 2014 - 21:40

Jantine:

Hoi, wat hebben jullie al een boel gedaan. Zeker zeer indrukwekkend allemaal. Leuk om jullie verhalen te lezen, weten we een beetje wat jullie allemaal doen. Morgen veel plezier met de eerste rit. Groetjes Jantine

• 28 Mei 2014 - 19:07

Jeltsje:

Wauw, jullie hebben al veel gezien zeg! En wat warm! Ik hoop dat jullie hotel airco had!
    Ben benieuwd naar de foto's als jullie weer thuis zijn ;-)
    Hoe bevalt nu de treinreis? Al mooie dingen gezien?
    Ik ben benieuwd naar jullie toekomstige verhalen!
    Groetjes Jeltsje

• 28 Mei 2014 - 20:48

Annet & Justin:

Ontzettend veel plezier met jullie oh zo mooie reis. Leuk om zo bij te houden wat jullie allemaal zien en meemaken. Groetjes Justin & Annet.